تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 16:35
کد خبر : 110254

♦️رهبر ی: ساختارهای فسادزا در قوه قضاییه باید در هم شکسته بشود/قوه نباید تحت تاثیر ضابطین، قرار بگیرد

♦️رهبر ی: ساختارهای فسادزا در قوه قضاییه باید در هم شکسته بشود/قوه نباید تحت تاثیر ضابطین، قرار بگیرد

رهبر انقلاب: قوه تحت تأثیر نظر ضابطین قرار نگیرد 🔹 مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد جدّی گرفته بشود. فساد وجود دارد… در داخل قوه اینجور نیست که فساد نباشد.   🔹البته اکثریت قضات پاکدست، نجیب، مؤمن و زحمتکش، حقیقت شریف اینجورند در این تردیدی نیست اما در جمع هزار نفره اگر ده نفر هم آدم ناباب

رهبر انقلاب: قوه تحت تأثیر نظر ضابطین قرار نگیرد

🔹 مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد جدّی گرفته بشود. فساد وجود دارد… در داخل قوه اینجور نیست که فساد نباشد.

 

🔹البته اکثریت قضات پاکدست، نجیب، مؤمن و زحمتکش، حقیقت شریف اینجورند در این تردیدی نیست اما در جمع هزار نفره اگر ده نفر هم آدم ناباب پیدا بشوند میتوانند آن بقیه را مورد آسیب قرار بدهند؛ از لحاظ آبرو و از لحاظ کار و اینها. باید دنبال همان ده نفر گشت.

 

🔹 و عمده همین است که با ساختارهای فسادزا مقابله بشود، گاهی اوقات در بخشی‌ از جاها حالا چه در قوه‌ی قضاییه چه در قوه‌ی مجریه یا جاهای دیگر بعضی از ساختارها هست که به طور طبیعی فساد ایجاد میکند، آن ساختارها باید در هم شکسته بشود. ببینید بگردید این ساختارها را پیدا کنید آنها از بین برود.

 

آیت الله خامنه ای:

🔹بایستی رفتار ضابطین مراقبت و نظارت بشود که خب من شنیدم ایشان همین چندی پیش یک دستوراتی دادند در مورد بعضی از این کارهایی که ضابطین می‌کنند که نباید این کارها نسبت به متهم انجام بگیرد.

 

🔹خب این یک بخش قضیه است که مراقبت بشود از رفتار ضابط که تندروی و زیاده‌روی و اینها انجام نگیرد. قوه تحت تأثیر نظر ضابط قرار نگیرد. خب ضابطین، دستگاه‌های مؤثر و مهمی هستند دیگر، قدرت‌هایی دارند، نظراتی نسبت به اشخاصی، نسبت به قضایا دارند.

 

🔹قوه‌‌قضاییه خودش بایست مستقل رسیدگی کند. تحت تأثیر نظر او قرار نگیرد. یک طرف دیگر قضیه این است که همین ضابطین گاهی نظرات کارشناسی‌ای دارند که اینها تحقیق‌شده است، این نظرات کارشناسی را هم ندیده نگیرند.

 

🔹یک مسئله‌ دیگر غالباً ضابطین به ما شکایت می‌کنند مکرر که مثلاً ما وقتی اعتراض می‌کنیم که چرا فلان مورد را برخورد نکردید، می‌گویند ما برخورد کردیم، دادیم به قوه‌‌، قوه‌ رها کرد. از قوه‌ قضاییه میپرسیم چرا؟ می‌گویند قانون نداشتیم. قانون را شما باید فراهم کنید لایحه درست کنید، تنظیم کنید، بدهید به مجلس.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.